Pelipiiri nro. 1: Sea of Stars

Ensimmäiseksi pelipiirin peliksi valikoitui Sea of Stars.

Kaikki on tervetulleita mukaan pelaamaan ja pelipiirista ja tälle alueelle kommentoinnista voitte lukea lisää tästä. Pelipiiriin voi liittyä mukaan milloin tahansa ja liittymällä ryhmään voi kommentoida tänne!

Pelaillaanko tätä vaikka tämä kuu ja aloitellaan seuraavan pelin ehdotukset myös hyvissä ajoin niin saadaan ensi kuun alkuun uusi peli!

Tähän ketjuun voidaan keskustella ajatuksia, kommentteja, kokemuksia ja mitä vaan mieleen tulee tästä pelistä. Vaikka ihan livenä voi jakaa kuvankaappauksia tai videoita tästä pelistä.

Tähän ketjuun voi hieman vapaamuotoisestikin keskustella tästä pelistä.

Pingataan vielä @pelipiiri jäsenet!

Tule mukaan pelaamaan Sea of Stars peliä!

Pelasin Sea of Starsin ekaa kertaa läpi syksyllä '23. Ostin sen Steam Deckille reissupeliksi kun lähdin meriä ja maita pitkin parin viikon reissulle konferenssiin Prahaan. Se toimi erittäin hyvin tuollaisena käsikonsolin reissupelinä kun olin pitkiä aikoja laivassa ja junassa ilman internetiä.

Tykkäsin kovasti pelistä ja ajattelin pelata nyt pelipiiriä varten uudestaan ja kirjoitella tarkempia ajatuksia uudesta pelikerrasta ja siitä miltä pelin uudelleenpelattavuusarvo näin muutaman vuoden jälkeen tuntuu.

1 tykkäys

Mulla on vähän samaa. Pelasin myös 2023 sen läpi ja silloin se oli PS+:ssa. Nyt nappasin sen Steamiin ja voikin tahkoilla koneella sen läpi.

Mulla on tuokin ollut silleen suht pitkään että oispa kiva pelata se uusiksi. Pelihän on itsessään loistava ja on tainnut esikuvana olla aikoinaan SNESsille tullut Chrono Trigger.

Asensin takaisin Steam Deckille ja yllätyin että yli 70 tuntia meni ensimmäiseen läpipeluuseen aikoinaan.

Ensimmäinen huomio: jos on vanhoja tallennuksia ja aloittaa uuden, pelin akatemian henki “tunnistaa aiemmat uroteot” ja tarjoaa mahdollisuutta hypätä tutoriaalin yli. En tiedä oliko fiksua valita se näin pitkän ajan jälkeen, mutta innostuin siitä että

a) on mahdollisuus skipata tutoriaali, ihanaa

b) se on toteutettu uskottavasti pelin maailmassa

Tässä pelissä on kyllä niin uskomattoman bängeri soundtrack, olin jo ihan unohtanut (ja pelasin aika paljon ilman ääniä reissussa niin olen siitä paljon missannutkin).

@ZeTakes , kummasta tykkäät enemmän, Valeresta vai Zalesta?

Piti ihan katsoa ja laiskana löysin Googlaamalla playtime.comista että olisin 28h pelannut Sea of Starsia aikanaan. En pelannut Platinaa tuosta.

No täähän on vänkä. Itse tuppaan pelaamaan tutot varsinkin jos on pitkä aika siitä. Steam ei tosin tarjonnut tuota, kun olin PS5 aiemmin pelannut.

Fiksu juttu, jos on pelaamassa tuota uusiksi ja muistaa toiminnan.

Musa on tässä kyl omaankin mieleen. Ei käy kieltäminen.

Noh, Moonerang on ehkä hauskin käyttää kun voi pompotella. Ei oo suoraa lempparia, mut jos pitäisi valita niin ehkä Valere.

Garl on tosin viihdyttävä hahmo.

Itsellä sama. Ehdottomasti hauskin hyökkäys pelissä.

Tuli vähän pelailtua tässä ja ihan alussa ollaan. Sentään tuon Elder Mistin sai parin yrityksen jälkeen alas.

Olin pyyhkinyt aiemmalta kerralta muistista noiden muurahaisten ärsyttävyyden…

Tätä ruutua on jonkin verran tuijoteltu jo nyt :laughing: