Into the Breach

Ihmiskunnan sivilisaation viimeiset rippeet ovat jättimäisten, maan uumenissa pesivien olentojen uhkaamina. Ohjaa tulevaisuudesta saapuneita mechejä ja pysäytä muukalaisuhka. Jokainen yritys pelastaa maailma tarjoaa uuden, satunnaisesti luodun haasteen tässä FTL:n tekijöiden vuoropohjaisessa strategiapelissä.

Pelin ominaisuudet:

• Puolusta kaupunkeja: Siviilirakennukset tuottavat energiaa mecheillesi. Suojele niitä Vekeiltä ja varo omia laukauksiasi!
  • Hio strategiasi täydelliseksi: Jokainen vihollisen hyökkäys on nähtävissä etukäteen minimalistisissa vuoropohjaisissa taisteluissa. Analysoi vastustajasi hyökkäykset ja keksi täydellinen vastaisku joka vuorolla.
  • Rakenna täydellinen mech-joukko: Löydä tehokkaita uusia aseita ja ainutlaatuisia piloteja taistellessasi Vek-saastuntaa vastaan yritysvaltioiden hallitsemilla saarilla.
  • Vielä yksi mahdollisuus: Epäonnistuminen ei ole vaihtoehto. Kun sinut kukistetaan, lähetä apua ajassa taaksepäin pelastamaan toinen aikajana.

[game id=27117]

Mä tykkään Into the Breachista todella paljon. Oon kirjoitellut siitä mun muistiinpanoissa.

Peli on petollisen koukuttava ja suurimman osan ajasta saa syyttää itseään, jos tappio alienien painostuksessa sattuu tapahtumaan. Välillä tuntuu että päätyy mahdottomiin tilanteisiin, mutta todennäköisesti silloinkin kyse on ollut siitä että ei itse ole ottanut kenttää haltuun pitkäjänteisellä strategialla.

Steamin mukaan pelattuja tunteja on kolmisen kymmentä, mutta siihen päälle tulee hieman offline-pelitunteja joita Steam ei seuraa sekä iOS-pelaamista Netflixin pelihubissa, jota kautta siihen alunperin tutustuin. Kosketusnäyttökontrollit alkoivat rasittamaan kuitenkin ja hankin pelin Steam Deckia silmällä pitäen ja se oli hyvä ratkaisu. Näppäimistö ja hiiri ovat huomattavasti ergonomisempi ratkaisu tämän pelaamiseen — erityisesti kun sessiot venyvät tuntien mittaiseksi.

Vielä en ole päässy peliä läpi kertaakaan. Oon osaamistasollani aika lailla siinä että kaksi ensimmäistä saarta menee aika rutiinilla läpi ilman suurempia ongelmia mutta kolmannella saarella tappioprosentti on jo iso ja viimeistään nelossaarella tulee rumasti turpaan.

Mecheihin asennettavat lisäaseet ja pilottien abilityt tuovat todella mukavaa vaihtelua muuten aika toisteiseen mekaniikkaan. Lisäksi pelissä on paljon erilaisia asetuksia, joita säätämällä lisäpeluuarvoa saa entisestään kasvatettua.

Tämä on kyllä tosiaan semmoinen peli mitä voin suositella ja varsinkin jos tabletille/käsikonsolille haluaa mätettävää niin täsä on.

Tämä peli valikoitui Pelipiiri nro. 2 peliksi, joten tervetuloa mukaan!